توی ساعتم آب رفته؛ چکار کنم؟

توی ساعتم آب رفته؛ چکار کنم؟


هر چقدر هم که تلاش کنید، ساعت شما با آب مواجه می شود. ساعت‌ها تجهیزات پیچیده‌ای هستند و هر نوع آسیب با آب می‌تواند مکانیسم داخلی و زیبایی ظاهری آن‌ها را از بین ببرد. ساعت‌های لوکس و دیگر ساعت‌های گران‌قیمت اغلب قربانیان آسیب‌های ناشی از آب هستند.

راه های مختلفی وجود دارد که آب می تواند به ساعت های شما نفوذ کند. شیشه شکسته، روکشی که به خوبی تنظیم نشده است، یا واشر آسیب دیده و غیره، مسیری برای ورود آب است. مهم نیست که ساعت شما چقدر در برابر آب مقاوم است، احتمال زیادی وجود دارد که با کمی بی احتیاطی، باعث خراب شدن ساعت مورد علاقه تان شوید. خبر خوب این است که بیشتر آسیب های ناشی از آب برگشت پذیر هستند، اما تنها زمانی که به سرعت عمل کنید.

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که وحشت نکنید. در اولین نشانه  اغلب افراد سعی می کنند آن را با روش های متفاوتی برطرف کنند. واقعیت این است که ساعت هایی که با آب آسیب می بینند، فقط باید توسط متخصصان تعمیر شوند. اما اگر نمی‌توانید ساعت خود را فوراً به مرکز تعمیر ساعت ببرید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید حداقل برخی از جنبه‌های آسیب را جبران کنید.


1. بلافاصله آن را خشک کنید.

اگر ساعت در معرض آب قرار گرفت، بلافاصله آن را با یک پارچه نرم خشک کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید از شر رطوبت خلاص شوید.

 

2. از جذب کننده استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شر رطوبت ساعت خود پس از قرار گرفتن در معرض آب از جذب کننده استفاده کنید. سیلیکاژل پیشنهاد می شود، اما اگر آن را ندارید، می توانید به سادگی از برنج نپخته استفاده کنید. ساعت خود را با جذب کننده در یک ظرف دربسته قرار دهید و آن را درست ببندید. ساعت خود را به مدت 2-3 روز در ظرف بگذارید.

 

3. آن را دست کاری نکنید.

هیچ قسمتی از ساعت آسیب دیده در اثر آب را استفاده نکنید، نپوشید یا دستکاری نکنید. تاج، روکش، روکش شیشه ای یا هر قسمتی از آن را دست کاری نکنید. سعی نکنید آن را باز کنید یا دکمه‌ای را فشار دهید.


4. ساعت خود را گرم نکنید.

خروج رطوبت یا آب از ساعت شما با گرم کردن آن انجام نمی شود. آن را در معرض نور مستقیم خورشید یا سایر منابع گرمای شدید قرار ندهید.

 

5. از شوک اجتناب کنید.

ساعت خود را تکان ندهید، نیندازید و ضربه‌ای به آن وارد نکنید. با نفوذ آب، ساعت شما از قبل آسیب دیده است. تکان دادن آن برای خروج آب، می تواند آسیب را بدتر کند.


ساعت خود را تعمیر کنید.

باید در اسرع وقت ساعت خود را به مرکز تعمیر ساعت ببرید تا آسیب آب را به حداقل برساند. ساعت‌ها به متخصصانی نیاز دارند که نه تنها در تعمیر آسیب‌های ناشی از آب ماهر باشند، بلکه از عملکرد کامل ساعت نیز اطمینان حاصل کنند.